Hunsel/Kelpen-Oler - 20 februari 2025 - Fanfare St. Cecilia uit Hunsel en muziekvereniging St. Liduina uit Kelpen-Oler zijn samen door naar de finale van The Beat. The Beat is een muziekchallenge speciaal voor Limburgse harmonieën, fanfares en brassbands. In totaal zijn zes verenigingen na een spannende selectie door naar de finale op zondag 25 mei in Theater de Oranjerie in Roermond. De tweede finalist uit Midden-Limburg is Harmonie St. Cecilia uit Koningsbosch.
“De geselecteerde inzendingen zijn allemaal erg creatief en innovatief, ze hebben ons geraakt met vernieuwende klanken!", aldus Rob Mennen, juryvoorzitter van de voorronde van The Beat.
De finalisten uit Midden-Limburg zijn vetgedrukt.
- Fanfare Monte Corona uit Kronenberg
- Koninklijke fanfare St. Caecilia uit Puth
- Brass Band Limburg uit Beek
- Harmonie St. Cecilia uit Koningsbosch
- Fanfare St. Jan uit Sittard
- Fanfare St. Cecilia en muziekvereniging St. Liduina uit Hunsel & Kelpen-Oler
De finalisten moeten het muziekstuk “Ratata” op een innovatieve en boeiende manier integreren in hun programma, waarbij ze hun eigen unieke interpretatie en flair toevoegen.
De winnaar van de finale zal samen met DJ La Fuente op het Zomerparkfeest 2025 in Venlo optreden. Naast dit prestigieuze optreden, ontvangt de winnaar een geldprijs van €2.500. Dit bedrag is bedoeld ter ondersteuning van hun verdere muzikale en creatieve ontwikkeling.
Rob Mennen zal dit evenement als presentator begeleiden. Met zijn ervaring en passie voor de Limburgse muziekwereld, zorgt hij ervoor dat elke vereniging op een unieke en professionele manier in de schijnwerpers komt te staan.
Het project wordt bovendien ondersteund door de goede doelen stichting van accountants & advieskantoor Crowe Foederer, de Crowe Foundation, een stichting die zich inzet voor het behoud van Limburgs cultureel erfgoed en de versterking van de regionale identiteit.
Meer informatie te vinden op de website thebeatlimburg.nl
Op www.deltalimburg.nl/agenda zijn nog veel meer activiteiten te vinden in onze regio.
Foto via Tim Schmitz