Roermond - Vanaf woensdag 15 mei 2019 werkt het Laurentius Ziekenhuis met aanmeldzuilen. Dit betekent dat alle patiënten, met of zonder afspraak, zich bij binnenkomst in de centrale entreehal aanmelden bij één van de aanmeldzuilen. Hierdoor wordt de logistiek rondom patiëntenzorg geoptimaliseerd, waarbij de patiënt meer regie krijgt.
Daphne de Bruijn, projectleider aanmeldzuilen: “De aanmeldzuilen geven de patiënten meer regie in de eigen zorg. Zelfbediening en gastvrijheid gaan hierbij hand in hand. De patiënt kan zichzelf aanmelden en zijn gegevens controleren, maar er zijn altijd vrijwilligers in de buurt om de patiënt te begeleiden en te helpen bij vragen. Wij streven ernaar zo goed mogelijk aan te sluiten bij zijn/haar behoeften. Zo bespaart deze nieuwe manier van aanmelden de patiënt veel tijd, aangezien hij niet meer in een wachtrij hoeft te staan bij de balie. Daarbij geven de aanmeldzuilen actuele informatie over de afspraak. De patiënt ziet namelijk op het dagticket meteen welke route hij moet nemen en ziet daarna bij het aanmelden op de poli de eventuele uitlooptijd bij de medisch specialist. Heeft de patiënt nog vragen of behoefte aan nazorg, dan kan de baliemedewerker de vrijgekomen tijd besteden om de patiënt te helpen.”
Hoe werkt het?
De patiënt meldt zich voortaan niet meer bij de balie op de betreffende poli, maar in de centrale entreehal bij een aanmeldzuil. Hier scant de patiënt een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort) en controleert zijn gegevens. Vervolgens krijgt de patiënt een dagticket met informatie over de afspraak en het routenummer. Met dit ticket meldt de patiënt zich aan bij de zuil op de polikliniek, zodat de behandelaar weet dat hij aanwezig is.
Meer informatie via deze link.
Foto: Laurentius Ziekenhuis